Fundación Vida Silvestre Argentina es una organización nacional, con enfoque local, independiente, multicultural y apolítica, miembro de la Organización Mundial de la Conservación (WWF), que trabaja hace más de 30 años junto con otros actores, para lograr un desarrollo sustentable en armonía con la naturaleza.
El equipo de comunicación nos convocó para realizar el re branding de la Fundación. Esta compleja tarea, que se desarrolló durante un año, comprendió el rediseño del logo, el diseño y la edición del manual de marca y la realización de la papelería comercial e institucional, como también las gráficas para la comunicación en las redes sociales, entre otras cosas.
Actualmente seguimos trabajando en la ampliación e implementación del sistema de identidad gráfica de la entidad.
Fundación Vida Silvestre Argentina is an independent, multicultural and non-political national organization, with a local approach. It is a member of the World Wildlife Fund (WWF) that has been working for more than 30 years with other actors to achieve a sustainable development in harmony with nature.
The communication team called us to carry out the re branding of Fundación. This complex task was developed during a year. It included the logo re design, the brand identity manual design and edition, the commercial and institutional stationery making, as well as graphics for communication in social networks, among other things.
We are currently working on the expansion and implementation of the graphic identity system of the entity.
El equipo de comunicación nos convocó para realizar el re branding de la Fundación. Esta compleja tarea, que se desarrolló durante un año, comprendió el rediseño del logo, el diseño y la edición del manual de marca y la realización de la papelería comercial e institucional, como también las gráficas para la comunicación en las redes sociales, entre otras cosas.
Actualmente seguimos trabajando en la ampliación e implementación del sistema de identidad gráfica de la entidad.
Fundación Vida Silvestre Argentina is an independent, multicultural and non-political national organization, with a local approach. It is a member of the World Wildlife Fund (WWF) that has been working for more than 30 years with other actors to achieve a sustainable development in harmony with nature.
The communication team called us to carry out the re branding of Fundación. This complex task was developed during a year. It included the logo re design, the brand identity manual design and edition, the commercial and institutional stationery making, as well as graphics for communication in social networks, among other things.
We are currently working on the expansion and implementation of the graphic identity system of the entity.
Thanks for watching!
www.hl-dg.com.ar
www.hl-dg.com.ar